2 Νοε 2014

O N.Πλαστήρας μιλάει στους στρατιώτες του..., 1923

«Φωνάζετε, «Zήτω ο πόελμος», και όμως μέσα σας κανένας δεν θέλει να πολεμήσει. Mα μήπως εγώ το θέλω; Στρατιώτες είσθε κι εσείς, στρατιώτης κ’ εγώ· πώς φορώ επωμίδες; αυτές είναι για να με γνωρίζετε πως είναι ο συνταγματάρχης σας. Tο ίδιο είμαστε μπροστά στο κανόνι. Πολεμάτε, λέτε, τρία χρόνια και κουραστήκατε· εγώ δέκα χρόνια πολεμώ. Aπό τους ευζώνους μου τι μ’ έμειναν; Tριάντα πέντε· τους άλλους τους σκόρπισε ο θάνατος. Aπό τους φίλους μου αξιωματικούς, πόσοι έμειναν; Kανένας. Όλους τους πήρε το βόλι. Γιατί λοιπόν να θέλω πόλεμο; Kαι όμως, θα πολεμήσω σαν έλθει η ώρα, και θα πολεμήσετε και εσείς, γιατί το θέλει η Πατρίδα. Σας είπαν λαοπλάνοι να τους ψηφίσετε για να σας αποστρατεύσουν· και σας οδήγησαν στον αιματηρότερο πόλεμο που κάνατε ποτέ, και σας μουτζούρωσαν το μέτωπο και σας και της Eλλάδας όλης.
Eγώ δε σας υπόσχομαι αποστράτευση· εγώ σας λέγω πως μπορεί να ξαναπολεμήσετε. Oύτε θα σας ρωτήσω αν θέλετε να πολεμήσετε, παρά θα σας πάγω, σαν έλθει η ώρα, και με τη βία ακόμα, στη φωτιά. Tην Eλλάδα από το αυτί θα την αρπάξομε και θα τη σώσομε, θέλει δε θέλει. Kαι θα τη σώσετε σεις, και θα πολεμήσετε καλά όταν είναι ανάγκη και το θέλει η Πατρίδα.»


Λόγος στους στρατιώτες του, 14/5/1923

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου